Tajni signali tijela Ispis
Fokus
ÄŚetvrtak, 27 Kolovoz 2009 13:23

prstiZnanstvenici su utvrdili da odre?ene tjelesne zna?ajke mogu ukazati na pove?ani rizik od Alzheimerove bolesti, dijabetesa i raka. Duljina prstiju, opseg struka, osjet njuha i druge osobine upozoravaju na rizik pojave osteoporoze, demencije, parkinsonizma i dr. Ako na sebi otkrijete išta od navedenog, Liz Vaccariello, urednica ?asopisa Prevention savjetuje sljede?e...

 

 

Duljina prstiju

rukaKod žena kojima je kažiprst kra?i od prstenjaka dva puta su podložnije osteoartrozi koljena, tvrde britanski znanstvenici. Ovo je ina?e tipi?no stanje kod muškaraca i osobe s takvim karakteristikama imaju nižu razinu estrogena, što može igrati veliku ulogu u nastanku osteoartroze.

Mjera: Oja?ajte miši?e oko koljena. Dok sjedite, ispružajte noge tako da budu paralelne s podom; zadržite noge u tom položaju 5-10 sekundi. Sve ponovite 10 puta.

Duljina nogu

nogeAko su vam noge kratke i jake, možda biste trebali obratiti pozornost na jetra. U studiji iz 2008.g. britanski znanstvenici su otkrili da je kod žena ?ija duljina nogu iznosi izme?u 50 i 75 centimetara razina ?etiri enzima koja ukazuju na bolest jetre ve?a nego kod drugih žena.

Mjera: Izbjegavajte izlaganje štetnim stvarima koje vaša jetra moraju obraditi. Ako pijete, smanjite unos alkohola na 1,5 dl vina ili 3,5 dl piva dnevno. Nosite masku i rukavice kada radite s teškim kemikalijama kao npr. sanitarnim sredstvima.

Osjet njuha

njuhStariji ljudi koji ne mogu razabrati miris banana, limuna, cimeta i sl., imaju pet puta ve?u mogu?nost dobijanja Parkinsonove bolesti i to u roku od ?etiri godine, tvrdi se u studiji iz 2008.g. Znanstvenici vjeruju da podru?je mozga zaduženo za njuh obi?no biva prvo napadnuto Parkinsonom, od dvije do sedam godina prije potvrdne dijagnoze.

Mjera: Unosite u organizam dodatak ribljeg ulja. Omega-3 kiseline mogu poboljšati otpornost vašeg mozga na toksine odgovorne za Parkinsonovu bolest.

Duljina ruku

rukeImate poteško?a s dodirivanjem nožnih prsta? Žene s kratkim razmakom ruku imaju 1,5 puta ve?u šansu da dobiju Alzheimerovu bolest od onih s dugim rukama. Hranidbeni nedostaci tijekom kriti?nih godina razvitka mogu u?initi osobu podložnom razvijanju kognitivnog slabljenja kasnije u životu, tvrde znanstvenici sa sveu?ilišta Tufts.

Mjera: Po?nite više koristiti svoje ruke, recimo za neki hobi poput slikanja ili grn?arenja. Petogodišnja studija otkrila je da odrasli koji ve?inu vremena provode u stimuliraju?im aktivnostima su 2,5 puta manje izloženi Alzheimeru od onih koji izbjegavaju moždano izazovne aktivnosti.

Naborana ušna resica

uhoLinerani nabori na jednoj ili obje ušne resice mogu zna?iti kardiovaskularna zbivanja u budu?nosti (infarkt, ugradnju bypassa i sl.). Nabor na jednoj resici pove?ava rizik za 33%, dok obje naborane resice za ?ak 77%. Iako znanstvenici nisu u potpunosti sigurni, tvrde da je gubitak elasti?nih vlakana uzrok boranju  i o?vrš?avanju arterija.

Mjera: Držite srce zdravim na razli?ite na?ine; smršavite i redovito vježbajte. Prakticirajte aerobne vježbe poput tr?anja, planinarenja i vožnje biciklom. To ?e smanjiti kolesterol i krvni tlak.

Opseg struka

strukOdrasli koji imaju ve?i trbuh u 40-ima vjerojatno ?e patiti od demencije u 70-ima, ?ak i ako nemaju problema s prevelikom težinom, izvještava ?asopis Neurology. Šanse za to su oko 3,6 puta ve?e upravo kod takvih ljudi. Jedan od vjerojatnih uzroka ove povezanosti je ?injenica da masno?a oko organa (opasna masno?a), u usporedbi s potkožnom masno?om, izlu?uje više upalnih hormona koji su povezani s kognitivnim nazadovanjem.

Mjera: Konzumirajte normalne porcije mediteranske hrane. Kiseline u hrani poput maslina, oraha, avokada i tamne ?okolade sprije?avaju nakupljanje masno?e oko organa.

Opseg listova

listIako možda zvu?i nelogi?no, jedna francuska studija dokazala je da kod žena s manjim listovima (obujma do 33 cm) ?eš?e se nakuplja karotidni plak, odnosno naslage na žili kucavici (art. carotis), što je poznat ?imbenik uzrokovanja sr?anog udara. Potkožna masno?a u listovima nogu može izvu?i štetne stvari iz krvotoka i spremiti ih tamo gdje su manje štetne, kažu istraživa?i.

Mjera: Pijte zeleni ?aj jer studija u Japanu pokazala je da osobe koje piju pet ili više šalica zelenog ?aja dnevno imaju najmanje šanse daih zadesi sr?ani udar ili neki drugi poreme?aj srca.

Bez obzira na nasljedne predispozicije, pokušajte paziti na prehranu, redovito se kretati i izbjegavati stres i time ?ete pove?ati vjerojatnost dostizanja duboke, zdrave starosti.

Prevention.com

facebook  youtube