Tribina o pravima pacijenata Ispis
Novosti
Četvrtak, 19 Studeni 2009 19:37

zagreb-zdravi-gradGradski ured za zdravstvo i branitelje i Povjerenstvo za zaštitu prava pacijenata Grada Zagreba organiziraju javnu tribinu pod nazivom "Uloga civilnog društva u promicanju i zaštiti prava pacijenata" u petak, 27. studenog u 11h u dvorani, Kaptol 27. Uvodnu riječ će održati dr. Zvonimir Šostar, pročelnik Gradskog ureda za zdravstvo i branitelje, a pozdravnu riječ Josipa Gazibara, predsjednica Povjerenstva za promicanje prava pacijenata Grada Zagreba.

Izlaganje:

1. Doc.dr.sc. Jasna Mesarić, dr. med. Predsjednica Hrvatskog društva za poboljšanje
kvalitete zdravstvene zaštite – "Suradnja liječnika i pacijenta na poboljšanju kvalitete zdravstvene zaštite"

2. Dr.med. Ljiljana Lulić Karapetrić, liječnica spec. obiteljske medicine i predsjednica udruge "Promjena"-  "Potpunom informacijom do povjerenja i odgovornosti u promicanju i zaštiti prava pacijenata"

3. Josipa Gazibara, predsjednica Povjerenstva za zaštitu prava pacijenata Grada Zagreba, završna riječ

Zaključci

Nakon provedene ankete o poznavanju Zakona o pravima pacijenata, došlo se do podatka da oko 50 % ispitanika nije nikad čulo za taj zakon.
Nepoznavanje zakona, neinformiranost ili nešto drugo, rezultat je da pacijent, korisnik zdravstvenih usluga ne zna koja su njegova prava, pa ni kako ih ostvariti. Oni koji su čuli za zakon, ne znaju kome se javiti kad su njihova prava povrijeđena.

Udruge u zdravstvu, kojih samo u Zagrebu ima blizu tisuću, snažan su  pokretač promjena i čimbenik u promicanju prava pacijenata, ali i njihovoj zaštiti i to na način da educiraju svoje članove i širu javnost o Zakonu i pravima koja iz njega proizlaze.

Jedan od dobrih primjera je i Info telefon Kuz-a, inače sponzoriran od Gradskog ureda za zdravstvo. Dva puta tjedno po dva sata, na telefonu se građani mogu informirati o svojim pravima i mogućnostima zadravstvene zaštite. U dva sata  obavi se desetak razgovora.

Udruge u zdravstvu su obaviještene putem tribine o potrebi informiranja građana o Zakonu te o promjeni zakona koja se odnosi na čl. 35. Naime, osoba, pacijent koji smatra da je povrijeđena u svom pravu ( koje se tiče ostvarivanja zdravstvenih usluga ) ne mora se više obraćati ravnatelju ustanove, već izravno Povjerenstvu ili Ministarstvu.
Potrebno je ojačati komunikaciji Povjerenstava u županijama i Nacionalnog povjrenstva te Udruga, kako bi pacijent dobio pravu informaciju i na vrijeme. Samo od takve komunikacije krajnji će korisnik imati stvarnu korist.

Važno je naglasiti koji su mehanizmi zaštite prava pacijenata:

Informiranost i edukacija struke
Informiranost i edukacija javnosti
Kvaliteta usluge
Kodeks ponašanja
Zakon
Tijela (povjerenstva, udruge, sudovi, pravobranitelj)

Zagreb.hr

facebook  youtube